Mediavisions vd: Churn, hybrid, anti-delning – det nya normalaAnalysEn streamingmarknad som i tio år har hållit oss alerta mognar nu, skriver Mediavisions vd Marie Nilsson
Mitt i krisen: Så skruvar tv-bolagen på innehållsstrategiernaRörligtHär är tv-programmen som ska driva tittandet ✓ ”Stroligt stark korsbefruktning” ✓ ”Mycket tuffare i dag”
Sparpaket, ”dramadöd” och internationell konkurrens – så påverkas innehållet av tv-krisenDebattNu djupdyker Dagens Media i tv-branschens innehåll – och krisen som präglar det
Försvarar förslaget: ”Skillnaderna är inte så stora som man kan få intryck av”RörligtGöran Hägglund om förslaget och önskar en mer sansad debatt: Gynnar inte samtalet
Branschens reaktioner på public service-betänkandetRörligtKommersiella aktörerna om utredningen: ”Vissa förslag är så hårt kompromissade att de blir uddlösa”
Innehåll från Resumé & Dagens Media EventDags för Framtidens Marknadsavdelning: Säkra din plats redan idagInnehåll från Resumé & Dagens Media Event
Plutochefen efter kritiserade draget: ”I dag argumenterar ingen emot oss”RörligtPluto-chefen Olivier Jolle i exklusiv intervju om: ✓ Synen på Norden ✓ Innehållsstrategin framåt ✓ Samarbetet med krisande Viaplay
Prime Video: ”Vi har ökat våra långsiktiga investeringar”RörligtPrime Videos Nordenchef i en exklusiv intervju om: ✓ Innehållstrategin ✓ Innehållsinvesteringarna ✓ Största utmaningen
Fortsatt uppåt för medieinvesteringarnaMediebyråerHär är medieslagen som gör all-time-high ✓ Medieslaget som backar 16 procent
Umgicks med Sverigedemokrater i sex månader för att avslöja trollfabrikenRörligtSå infiltrerade reportern SD:s kommunikationsavdelning
Kampanj ska lyfta problemet med illegala streamingKampanjer”Många missar är att det faktiskt är illegala tjänster”
Uppgifter: Handelsbanken drar i gång bokförlagMedierEnligt källor till Förlagspodden ska banken ägna sig åt bokutgivning under EFN:s paraply
Snaps Nordenchef: ”Vi behöver vara betydligt mer ’out there’”Digitalt✓Snapchats position i Sverige ✓Pia Tandrups största uppgift ✓Vikten av lokalt innehåll.
Under 15: Amuse produktchef siar om framtidens musikbransch Under 15I avsnitt 334 av podcasten ”Under 15” gästas Henric Smolak av Amuse produktchef Erik Ljungqvist för att diskutera framtidens musikbransch.
Därför måste poddbranschen släppa hemliga statistiken: ”Pinsam brist på data”AnalysAndreas Utterström om en störande obalans i poddekonomin
Journalistklubbar i protest mot nya mediestödet: ”Granskningar försvåras”DagspressRiktar öppet brev till kulturministern
Martin Schori: Siffrorna som borde skrämma skiten ur alla mediecheferAnalysDagens Medias krönikör målar upp en mörk bild över nyhetssajternas framtid
Varierade reklammöjligheter i hybridtjänsterna: ”Våra kunder söker räckvidd”RörligtTV4 erbjuder idag mest styrning över reklam – då kan det förändras
Allente byter mediebyrå: ”Behövde någon som förstod”MediebyråerByrån petas för jätten: ”Ville ha en insikts- och datadriven byrå”
Anders Malmsten: Det går strålande – och åt helvete för tidskrifternaAnalysMedieanalytikern om tidskrifternas överlevnad
Alexandra Jung: De vanligaste skälen till en misslyckad migreringAnalysSEO-experten listar fem fallgropar att undvika för en lyckad migrering
EFN jättesatsar – efter maktstriden bland ägarna: ”Nedläggningen var en missbedömning”RörligtHär är historien bakom EFN:s comeback ✓ Gick bakom ryggen på personalen ✓ ”Inte censur, men…”
Kvartalets mediebyråbyten: Svenska Spel, Lidl, Renault och Spotify väljer nyttMediebyråerHär är alla bolag som har bytt mediebyrå ✓ ”Vi utvärderar kontinuerligt” ✓ ”En drömkund”